Syntactica

 
 

Copywriter som erbjuder SEO-tjänster för företagare som vill synas bättre på nätet

Branding, hemsida och fotografering

 
 
 
 

Jessica Bratt är SEO-copywritern bakom Syntactica. När hon skulle ta steget från att vara vanlig copywriter till att inrikta sig på den delen av skrivande som hon verkligen brinner för: SEO, eller sökordsoptimering som det också kallas, passade vi på att uppdatera hennes varumärke.

Hennes önskemål kring varumärkets stil var att det skulle vara en lyxig, stilren och “inte krusidullig” känsla, för att passa hennes målgrupp. Hon ville gärna ha en logga med koppling till skrivande och en färgpalett som gick i grönt.

 
 
 

“Jag älskar SEO, för det är skrivande inom ramar!” sa Jessica när vi började diskutera hennes logga. Att hennes företagslogga skulle ha en ram i någon form var därför rätt givet, och jag testade flera olika varianter med hennes företagsnamn, Syntactica, skrivet inuti en ram. Sedan insåg jag att bokstäverna i sig faktiskt kunde bilda själva ramen. Slutresultatet blev exakt det Jessica älskar: skrivande inom en ram.

 
 

“Jag var ute efter en logga som speglar vad mitt jobb som SEO-copywriter handlar om: kreativitet inom givna ramar. Jag ville också att loggan skulle kännas tidlös och lite lyxig. När Pia visade mig ett förslag skrek jag bara rakt ut. Jag kunde inte sluta titta på den. Den var Syntactica! Pia träffade mitt i prick med färg och känsla och som jag älskar att hela företagsnamnet är inbakat i loggan utan att det syns! Briljant och on brand.”

– Jessica Bratt, Syntactica

 
 

Kolla in hela Jessicas hemsida här, så ser du varumärket “in action”.

 
 
 
Föregående
Föregående

Anna Svärd

Nästa
Nästa

Lumeah Brand Photography