Varför du behöver olika varianter av din logga

 

Du har en logga som bara är snygg. Du vill tapetsera med den överallt – men inser snart att det inte går. Din superdupersnygga logga som ser så perfekt ut med sin kvadratiska form blir ju bara en fluglort när du ska trycka den på en penna..! Vad gör du nu?

Lösningen stavas variation. För hur du än vrider och vänder på den där perfekta loggan behöver den ha kompisar i form av andra varianter.

Som sagt: en liten, liten fluglort gör ingen succé i marknadsföringssammanhang.

Här behövs istället en väldigt långsmal variant.

 

På den här stämpeln innebär en avlång logga bortkastad yta eftersom höjden inte utnyttjas.

Här sitter istället en kvadratisk eller rund logga som ett smäck.

 

Här är läget det motsatta: med en kvadratisk logga nyttjas inte bredden man har att tillgå.

Då behövs en mer avlång version.

 

Så har du inte alternativ till din logga är det dags att du tar fram det på direkten! Man vet aldrig när du behöver trycka upp den på en penna eller något ;)

 

Hej!

Jag är en storyteller i bilder och ord. Mitt mål är att hjälpa dig sälja mer med dina ord, visa hur bilder som visar din personlighet är rent marknadsföringsguld – och ge dig tips om hur du skapar en hemsida och branding som andas ditt unika varumärke rakt igenom.

/Pia

 

Senaste inläggen


 
Föregående
Föregående

Din logga behöver inte innehålla rubbet

Nästa
Nästa

Skapa djup i bilden med saker i förgrunden