All inclusive

Ett allt i ett-paket där du får en komplett hemsida med texter och bilder plus logga och färgpalett i ett svep

Konkurrensen om kunderna kan vara brutal och man vill definitivt undvika är att bli en i mängden.

Du behöver sticka ut – och du behöver bygga en relation med dina blivande kunder redan nu. Helst i går, faktiskt.

Du vill ju ha ett genomtänkt varumärke som gör att rätt typ av kund fullkomligt kastar sig över dig och det du erbjuder! Då behöver du en hemsida som är lika snygg som den är tydlig - och du behöver fylla den med texter som på ett enkelt sätt förklarar varför du är rätt person för jobbet. Du behöver även bilder som visar dig när du gör det du brinner för. Och så klart behöver du en logga som är hållbar i längden eftersom den speglar dig och inte en populär trend.

Sedan kan du fokusera på att göra det du gillar bäst och låta ditt varumärke sälja åt dig dygnet runt.

Du är min “one and only” – vilket ger dig ett nytt varumärke på en månad

När vi arbetar tillsammans är du min värld. Jag har valt ett arbetssätt som innebär att jag inte arbetar med flera stora projekt parallellt, utan ger mitt fulla fokus till en All inclusive- eller Hemsida 3-i-1-kund i taget.

Det ger mig ett bättre arbetsflöde där jag har stenkoll på just ditt projekt från början till slut. Och du får ett helt nytt varumärke med hemsida, specialskrivna texter, nytagna bilder och en unik branding på bara en månad.

“FÅNGAT ALLT MED MIG”

Jag har sällan träffat någon som presenterar något så mitt i prick som Pia. Hon har fångat allt med mig, de grafiska elementen, de otroligt vackra färgerna till språk och paketering. Med Pias lyhördhet och förmåga att läsa sin kund kan jag inte nog rekommendera henne, om och om igen.

– Anna Svärd, vd-stöd och coach

Forskning visar att det krävs att en person ser ett varumärke mellan 5 och 7 gånger för att personen i fråga ska känna igen och lita på det – och först då är man redo att köpa det som erbjuds.

Tänk dig nu att ditt varumärke spretar ganska rejält: kanske har du en färg och stil på hemsidan (om du ens har en hemsida), en annan färg på din logga och en tredje färgskala på sociala medier. Då blir det väldigt svårt för kunderna att uppfatta är det är samma företag de sett, och dina 5-7 gånger kanske blir 20-30 innan folk känner igen dig tillräckligt för att lita på dig. Och det är tid du inte har.

kunder i urval

Det här ingår

Webbdesign

  • Unikt designad hemsida med 5 undersidor

  • Responsiv design så att din sida ser lika fin ut på dator som mobil

  • “Kommer snart-sida” om du vill skapa lite buzz inför lanseringen

  • GDPR-säkrade inställningar, bland annat cookie-banner

  • Framtagning av nödvändig information att ge till din domänleverantör för att få igång sidan

  • Länkning av dina sociala medier till hemsidan

  • 2 h kurs i hur du hanterar din hemsida

  • Tillgång till “resurssida” med skriftlig information om hur du hanterar din hemsida

Copywriting

  • Specialskrivna texter till 5 undersidor på din hemsida

  • Grundläggande SEO i dessa texter samt meta descriptions till dina 5 sidor

  • Standardiserad copy till policy-sida (ytterligare text gällande din bransch går strålande att lägga till)

  • Standardiserad copy till cookie-sida

Fotografering

  • 2 h personal brand-fotografering

  • 50-70 högupplösta bilder i jpg-format, fria att använda i all din marknadsföring

Du kan även uppgradera till 4 h fotografering, inklusive upp till 100 bilder, för 4 000 kronor extra – eller 6 h fotografering, inklusive upp till 140 bilder, för 6 000 kronor extra.

Grafisk formgivning

  • Logga (primär & sekundär)

  • Grafiskt mönster

  • Val av färgpalett

  • Val av typsnitt

  • Grafisk guide (pdf)

  • Grafik till sociala medier inför lanseringsdagen

Din investering för paketet All inclusive

58 000 kronor


Möjlighet till 6 månaders delbetalning

Så här går det till

  • Vi börjar med ett förberedande samtal (live eller digitalt) där vi gör en djupdykning i ditt varumärke. Med avstamp i ett frågeformulär som innehåller frågor om dina mål, din drömkund och ditt varumärke börjar vi bena ut vad du behöver i form av hemsida, texter, bilder samt logga och övrig branding.

    Vi lägger upp en tidsplan för när allt ska vara färdigt.

  • Jag börjar skissa på idéer för din branding utifrån den plan vi tog fram i steg 1. När jag har ett eller flera koncept att visa ses vi igen för att se hur den/de känns. Vi går genom eventuella ändringar och önskemål, sedan färdigställer jag den slutgiltiga loggan.

    Du får loggan i flera format: ai, eps och png. På så sätt har du allt du behöver för att kunna använda din logotyp i alla tänkbara sammanhang.

  • Vi ses eller hörs igen för att ta fram säljande copy som låter som du. Jag intervjuar dig för att få höra dina stories och få en känsla för hur du uttrycker dig.

    Sedan omvandlar jag detta, ihop med informationen från varumärkesanalysen och en hel del psykologiska tricks, till färdiga texter till fem undersidor på din hemsida.

  • Utifrån grundplanen vi satte upp i steg 1 börjar jag jobba på din hemsida. Jag använder mig av din nya färgpalett och eventuellt andra branding-element samt de texter vi skrivit i steg 3.

    Du får inloggningsuppgifter så att du kan gå in och se hemsidan. Vi hörs kontinuerligt under bygget så att du kan vara med och påverka slutresultatet.

  • Vi gör din fotografering med lite olika kläder och i olika miljöer för variationens skull. (Och du, fotoskräck är min specialitet. Jag har dig.)

    Du får bilderna som redigerade digitala högupplösta filer i jpg-format via ett privat webbgalleri. De får användas fritt i all marknadsföring.

    Jag väljer ut de bilder jag tycker passar till hemsidan, men du har så klart veto och kan ändra till vilka bilder du vill :)

  • Hemsidan med texter och bilder blir helt klar. Vi kollar igenom och gör de slutgiltiga ändringarna. När du godkänt allt har vi en tvåtimmarskurs där vi går igenom hur man sköter enklare uppdateringar, exempelvis byter en bild eller läger upp ett blogginlägg, och annat du behöver veta för att känna dig trygg i att hantera sidan framöver.  

    Sedan är det dags att fira: du har blivit med nytt varumärke!


”Pia ställer de rätta frågorna”

Att samarbeta med Pia är roligt, enkelt och lärorikt. Hon tar kommandot och du behöver bara följa med. Hon ställer de rätta frågorna för att ta reda på vad just du vill ha.

– Anna Källman, utbildningskonsult Boost Competence



“Jag var ute efter en logga som speglar vad mitt jobb som SEO-copywriter handlar om: kreativitet inom givna ramar. Jag ville också att loggan skulle kännas tidlös och lite lyxig. När Pia visade mig ett förslag skrek jag bara rakt ut. Jag kunde inte sluta titta på den. Den var Syntactica!

Pia träffade mitt i prick med färg och känsla och som jag älskar att hela företagsnamnet är inbakat i loggan utan att det syns! Briljant och on brand. Jag är supernöjd och känner mig stolt över att kunna hänvisa mina kunder till min nya hemsida med den nya loggan. Jag kan varmt rekommendera Pia till alla som vill ha proffsig hjälp med design som verkligen lyfter ditt varumärke.”

— Jessica Bratt, Syntactica


Bor du i Örebro län och vill spara lite pengar när du anlitar mig?

  • Vet du om att du kan ansöka om stöd från regionen? Och det är inga småpengar vi pratar om heller: du kan få 50-90% av en insats för upp till 100 000 kronor.

    Stödet gäller för att “anlita en extern konsult i syfte att utveckla nya erbjudanden, eller ta fram strategier för omställning av verksamheten som ökar företagets konkurrenskraft”. Hint: jag räknas som extern konsult ;)

    Läs mer om stödet och de exakta reglerna på regionens hemsida.

Se lika proffsig ut som du är

Ett väl genomtänkt varumärke pratar direkt till dina drömkunder så att de bara inte kan låta bli att anlita dig!

Få ett gratis avsnitt från min online-skrivkurs!